jag framöver och nu

Ska man börja räkna ner? Nu e de nämligen bara 3 lediga dagar kvar till skolan återigen drar igång. De ska bli skönt o komma igång igen även om de kommer va jobbigt i nån veckas tid. MEn nu äntligen blir de rutiner igen. De blir skola, plugga, träna o laga mat. Mycke mer hinner man juh inte. Så nu i några månader ska ja läsa industriell ekonomi, IT grundkurs och Statistik o Sannolikslära. De kommer nog gå bra.

På tal om mitt plugg, så valde ja ett väldigt bra tillfälle. De ser mörkt ut för BT just nu. Inget varsel än men de kommer nog tyvärr. Frågan är juh bara vad som behöver hända för att läget ska förändras?! Jag hoppas bara att förändringen sker ganska snart. Man vill juh att folk ska ha jobb. Dessutom, lite egoistiskt, så vill juh ja ha ett bra jobb när ja slutar. Vore inte jättekul o ev behöva börja plugga till en master direkt. vet inte ens om man kan de. De årestår att se. men ja hejar på världen.

Den senaste veckan har mitt intresse återigen ökat för vår lägenhet. Alla julsaker har försvunnit och lämnat mycke plats över. Dessutom har alla "brister" tydligt visat sig.
1, Jag är hemskt dålig på blommor. Därav många plastblommor hemma. Men de e juh inte lika snyggt.
2. Mycke vitt. Jag gillar vitt, men jag är även ganska dålig på att hitta detaljer som inte e vita eller svarta. Alla rum kan juh inte vara svarta o vita.
3. Jag är ganska dålig på o hålla lägenheten städad. :(
4. Jag tvättar inte regelbundet. Jag paniktvättar när de VERKLIGEN behövs.
5. Det finns vissa ställen i lägenheten där ja inte e helt nöjd med hur de ser ut. Sånt gillar ja INTE.
De kunde förstås varit värre. Nu e de slut på klag.  Nu ger jag mig för nu. Nu ska ja se på homestyling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0