Vinst, äntligen

Nu har jag återigen varit lite dålig på att skriva. De har inte funnits varken tid, lust lr ork. Men nu ska ja se om ja kan ge en liten uppdatering.

- Fotboll.
Idag fick vi vår första vinst för året. Vi har tidigare förlorat 2 matcher klart och 1 match pga oflyt. Surt, men idag kom alltså den första vinsten. mot Ödeshög. Vi lyckades faktiskt få me oss 11 spelare dit och faktiskt så genomförde vi matchen på ett väldigt bra sätt. kul att Madde e tillbaka me. Hon fick tom sätta första målet, snyggt direkt på frispark. De andra gjordes av julia, soloprestation. Lång boll bakom deras backlinje och Julia var fri ända från mittlinjen och ner till deras mål. Äntligen mål Julia. :)
Vi kom alltså till ödeshög med 11 spelare, de hade 16 på laguppställningen. De e tufft då med orken (också pga att vår ork kanske inte är vad den borde vara iaf). Dock så består alla lag i div 5 mest av yngre tjejer, alltså tjejer födda 93 och senare, vilket gör att vi har lite mer erfarenhet. Vi e veteraner i det sammanhanget. :) Bättre ork och vi är oslagbara i alla matcher. men vem har tid o fixa det? :):)

- Skolan
Fortfarande sjukt segt men nu e de mindre än en månad kvar till alla dessa tentor. 1 Juni e de Engelska, 5 juni e de Cost benefit och 12 juni är det industriell ekonomi (omtenta). IT:n kommer ja strunta i iår. De får ja ta när ja orkar o har lust. Slö? Ja mycket, men så e de och de har haft sina orsaker. 

-Maj
Denna månad och ja nästan hela sommaren är full av födelsedagar. Mia, jennifer, Evelina, Malin, jag, becka, selma, emilia, tessan, Tilda och Sanna är födda i Maj (dock olika år). Detta innebar att jag, mia o tilda hade födelsedagskalas i lördags. Vi fixade grill hos farmor o farfar. Sjukt mycke mat och sjukt mycke fika. Men de va trevligt. Födelsedagen hittills har redan genererat presenter. Tex en symaskin. Börjar jag bli gammal tro? Samma lördag hade vi även fest för malin. De va superkul. Dessutom väldigt kul o träffa Becka igen. Festen hölls i Malins lägenhet och det visade sig att halva tubbes herrlag höll till i lägenheten bredvid. Det resulterade i att festerna mixades lite. Jennie o ja hade ett givande samtal me Jimmy på balkongen. Becka o jag diskuterade även en lite fest längre fram i tiden om någon e intresserad?

Imorn väntar endast två timmar lektion. men de kommer bli mer plugg. Det behövs. Dessutom kände jag mig som en soffpotatis när ja kom hem från matchen så ja bokade in pump imorn. sen blir de fotbollsträning. Vi får se hur ja mår i slutet av veckan. :)

Denna uppdatering får räcka nu. Ja kommer säkert på nått mer kul o skriva inom en snar framtid. nu söndagsparty lr kanske sängen. 

Kommentarer
Postat av: jennifer

Härligt med en ordentlig uppdatering att läsa :) oh grymt kul att höra att Madde är tillbaka på fotbollsplanen!! Ska försöka mig på lite spel i karle iår, haha mina fotbollsmuskler behöver väckas till liv igen :)

2009-05-10 @ 22:42:13
URL: http://heavenlyjunkies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0