att åka tåg

I alla år har jag haft ett uruselt luktsinne. Ofta lika med 0. Men sedan några veckor tillbaka, tack vare graviditeten, så har jag ett superluktsinne. Jag känner lukter som ingen annan känner, men även samma lukter som alla andra fast lite mer.

Så till dagens lukt händelse. Jag tycker inte de e speciellt kul att åka tåg just nu. Sitter juh ändå nästan 2 timmar de dagar jag åker in. Så idag hade jag mina illamående-armband på mig för att ja inte skulle må så illa. Ja satte mig på längst in vid fönstret och väskan bredvid mig. Så fanns det en plats till utanför. Där satte sig en man. Jag tyckte redan från början att han luktade alkohol men tänkte att de kanske bara va nån parfym som luktade illa lr nått. Så försökte ja fokusera på mitt suduko. Efter kanske 5min så hörde jag att han öppnade en burk o hoppades innerligt att de va en colaburk lr iaf läsk. MEN ja sneglade o såg en guldig burk. Han satt två platser ifrån mig o öppnade en ölburk. Ja va så nära på att spy. Som tur va hoppade han av i Linköping men de va ändå 20min med en ölburk precis bredvid. Ja vågade inte riktigt heller fråga om han kunde flytta sig lr ställa ifrån sig ölen. O sen satt ja juh där ja satt längst in. det var bara att stå ut. Men de e så typiskt att han ska sätta sig just vid mig.

Det gör juh iaf inte att man bli mer sugen på att åka tåg. Fasen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0