julgran

Dagen fram till att rikard kom hem va slapp. Sen satte ja igång me lite städning. Rikard fick för sig att han skulle göra om lite, de fick han. Vi har numera hans dator i sovrummet. En tidig förändring tills de blir bebis. :)
Imorn ska de dammas, dammsugas o torkas golv. Sen ska julgardinerna upp o ljusstakarna. Kanske även granen, eftersom att vi älskar att ha granen framme och eftersom vi möblerade om så blev de lite tomt i vardagsrummet. Man blir juh så glad o komma ut till julgranen så va gör de om man får njuta lite längre. När ja bodde hemma så hade vi varje år äkta gran, i lägenheten fuskar vi. Pappa, jag o Ella (sebbe va me de sista åren) åkte till vreta där man fick gå i skogen o leta reda på sin egen gran. detta gjorde vi den 23:e när pappa kom från jobbet så de va redan ganska mörkt. Sen när vi hittat en bra gran tog vi med den hem och det första som satte på var stjärnan. Det gjorde alltid pappa. Granen blev alltid så fin. När granen var klar va de dags att ställa ut tomtarna. Sedan jag flyttade har jag aldrig orkat vänta till 23:e men kankse redan nästa år när det finns barn i familjen så blir det att fortsätta på de traditioner som fanns förr (kanske inte äkta gran, de får vänta tills vi har hus).

Nu har jag även köpt de första julklapparna. Känns bra att ha börjat iaf. Den 5:e dec åker jag till syster i malmö för o se om de har roligare saker där. :) Om det är någon som sitter inne på förslag på vad man kan ge till farmor, farfar, syster o pappa så skriv gärna de. :)

Nu e de duschen innan idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0