Flytt

jaha då e de återigen dax för påsk. I år e de extra skönt då ja har fler kilon än någonsin att dra runt på. JObbet börjar bli lite jobbigt, just för att de gäller att stå hela dagarna o ryggen gillar de sådär. Nu har ja dock fått ett gravidbälte av mamma för att se om de hjälper något. Testade de igår men ja har inte riktigt bestämt mig för om de e bra lr inte. Blev alldeles öm på sidorna. men de kanske hör till.
Vi hade redan i onsdags fått  nyckeln till nya lägenheten. men vi hade packat lite dåligt. rikard kom dock på den bra idén att vi skulle börja flytta redan igår, bara låna fam boreson/holmbergs volvo, alltså inget släp. Tog inte så lång stund innan även rikard förstod att allt inte skulle gå att flytta i den. Några stora möbler har vi minsann. MEn ingen skugga över rikard, han har varit väldigt duktig. De måste han va eftersom att ja inte kan/får/orkar bära nått. Han gör allt grovjobb så får ja packa i och upp. Just nu sitter jag och funderar över mitt kök. de e mycke mindre än de gamla och vi får inte in allt vi skulle vilja få in. Just nu har ja ingen plats till micro och matlådor. får se hur vi löser de sen. annars fick vi me fel verktyg så  sängen gick inte att få ihop. de löste vi eftersom vår soffa e gudomlig. INte bara de att den går att plocka isär i små delar, vilket gör att den e enkel att flytta, igår gjorde vi den till en bäddsoffa, vilket den inte är, och sov i den ist. fungerade utmärkt.
Idag kör vi återigen flytt, de börjar se lite ljusare ut, men ja undrar varje gång hur vi ska få allt klart. rikard har tagit en paus i sitt arbete för att repa o jag väntar på fler kartonger o lite funderingshjälp. eventuellt kommer mamma o sebbe sen o hjälper till lite.
Imorn delar vi upp oss, rikard åker till normlösa o jag till farmor. Där blir de påskmiddag o födelsedagsfirande. farmor fyller nämligen 65 (?) idag. Dessutom ska jag fira min kusin som fyllde 7år i början av mars.
Resten av helgen består av flytt givetvis o måndag e de dags för cupmatch i fotbollen mot Åtvidaberg i Kisa. På onsdag tänkte ja åka till sturefors på lite kusinlek o sen kolla igenom deras sortiment av bebissaker. Så då får vi hem spjälsäng o säkert lite mer smått o gott. Den 13 april blir de en liten resa till ullared me, så de ska nog finnas en del saker när lillpysen bestämmer sig för att titta ut. Såg att de är 46 dagar kvar till BF, 35 dagar kvar till ja får sluta jobba.
Nu e de dags att sätta igång me flytt igen. rikard e på ingång. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0