Oj då

Ja e förskräckligt dålig på de här. Sen varje gång ja väl sätter mej här så tänker ja, Hur svårt ska de vara att uppdatera lite oftare? men lik förbannat så tar de en himla tid. :D

Men nu ska de ske iaf och eftersom de va ett tag sen så har de hänt en del.
Jobbet: NU har det gått ganska många veckor. Dock blev ja sjukskriven en vecka för mina onda revben/mage. Men de är fortfarande samma så ja står ut o jobbar med smärta. Men ja måste juh vänja mej, förlossningen i sig lär juh inte vara smärtfri. Men nu börjar jobbet flyta på, de e dock många sjuka vilket går att de konstant e personalbrist.
Nu har jag även fått in min ansökan om havandeskapspenning. Den e postad o klar. Så nu väntar vi bara på besked om ifall den är godkänd eller ej. Min tanke är iaf att jag ska gå hem den 12 april.

Bebis: Veckorna rullar på. Nu e ja i vecka 27. Tätare kontroller hos barnmorskan. Senast vi var kollade hon hjärtluden igen, dom var bra och låg på 143slag/min. Hon mätte även magen som nu de senaste veckorna verkligen börjat växa. Senast hade jag SF-mått 25, vilket är precis över normalkurvan. Igår kände Rikard en spark för första gången. Innan har bebis slutat sparka precis när rikard ska känna. Men igår hade han lite mer tålamod o då lyckades han känna. ja tror nästan att jag blev gladare än va han blev, lr så visade han de inte. :)

Fotboll: Utesäsongen har dragit igång o ja längtar tills man bara behöver ta på sig ett par shorts o en tröja o slippa underställ o tusen lager o ändå frysa. I år kommer vi få spela div 4 för att de så pass många lag som kommit nya och ska få plats i div 5. Men de blir en utmaning o de e alltid kul.

Bostad: Vi har hittat en ny lägenhet som vi ska hyra om vi får igenom vår lägenhet på besiktningen på måndag. Den blir kanon sen när vi fått in våra saker tror ja. Den ligger på gräsvägen, Eldslösa och är en trea på bottenvåning med två (!) uteplatser, varav en är en liten trädgård. De kommer bli kanon. Nära till grönområde så katterna kan springa o med ett rum till som blir barnrum.

Kommande: På måndag är det alltså lägenhetsbesiktning, tisdag är de informationsmöte på försäkringskassan, v.8 åker jag till malmö o hälsar på ella, v. 8 ska vi även på 3D-ultraljud. Sen ska de juh jobbas o tränas så tiden lär gå åt. :)

Jag lovar inget den här gången om uppdatering snart, men ja ska försöka. :D

Kommentarer
Postat av: Ella

Kul, kul, kul med uppdatering! Bra gjort ;)

Vad gör ni i helgen nu? :)

2010-02-13 @ 16:27:10
URL: http://eeeeellaaaaa.blogg.se/
Postat av: Ella

Hahaha! Kanske det.. ;) Skulle du inte till Ullared?

2010-02-13 @ 21:08:50
URL: http://eeeeellaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0