Juli

Då har de återigen gått en tid. Ja har börjat vänja mig vid att vara mamma och dagarna flyger iväg. Max är nu 7 veckor gammal och de går fort. Vi har varit på månads kontroll och vid 2 månader e de läkarbesök. Han ler mot oss (ibland), han tar nappen (väldigt skönt) och han sover bra om nätterna. Vid månadskontrollen vägde han 3420g och var 51cm lång, samma som Rikard vägde när han föddes. :) Nu tror ja dock han e nära 4kg.

Vi har hunnit med besök hos (min) farmor och hos Sara. De har varit kalas för ida som fyllde 22. Vi har haft (min) morfar på besök. Vi har grejat i trädgården, fick hjälp av farfar (som har alla verktyg man behöver) med att klippa häcken. Dessutom har Rikard o mamma planterat nya växter i stora rabatten på baksidan. Just nu håller rikard på o lägger plattor på baksidan så vi får en lite större uteplats där vi kan få plats med bord o stolar som för övrigt ligger på mitt bord för de måste slipas och oljas in. Men de ska ja nog hinna med.

Eftersom att de faktiskt är ganska varmt så har Jag o max varit på lundby några gånger o en gång i skogssjön. Igår blev de premiär för Max nya badbyxor. Han tyckte de va lite kallt men han doppade gärna fötterna.

Midsommar firade vi med trevligt sällskap i Ellas föräldrars trädgård. De va grill o lite lekar som gällde. dock var Max ganska så gnällig så de blev en tidig kväll för oss men de sägs att de som stannade kvar blev lite runda under fötterna. :)

Om vi tar nutid så va de 30-års fest för magnus igår. de skulle bowla så ja sa ifrån de. Ja tyckte att ljudvolymen nog skulle bli lite hög för Max så vi följde me Ella, Oskar, Millie, Malin, Norrby, Emma, henke o emmelie till Vadstena för lite minigolf. de va väldigt skönt o kul. Max skötte sig väldigt bra vilket var skönt. inget skrik alls. Han kanske blir golfare? De skulle pappa gilla. :)

Idag ska jag o Max ner till hembygdsgården där mamma o hennes kör ska sjunga. Så de blir en liten promenad. Vilket behövs nu, för mamma o ja ska springa tjejmilen nästa år o i de skicket ja e i nu så behövs de träning. :)

Lite bilder me kanske?

Nu har han växt till sig lite. :)

Växt i kläderna vi hade me till BB.

redo för bad me mormor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0