träningsvärk

Imorse va de träning på schemat. Step/styrka 75min. Jag var jävligt kaxig efter och tyckte inte jag var så trött. Men nu när jag ligger i soffan några timmar senare så känner jag att de nog tog ganska bra efteråt iaf. Härligt.

Annars har vi haft besök här hemma i flera omgångar idag. Mamma, Sebbe, Pappa och Mia. Och Rikard har möblerat om i vardagsrummet. De blev faktiskt bra. Man får göra vad man kan med det man har. Eftersom vi har kombinerat vardagsrum med dator/inspelnings-rum så var det inte mycket plats över. Men nu blev de bättre med plats för Max att vara på. Väldigt bra.

Max är igång mer varje dag, även om han dom senaste dagarna har varit lite lättstött. Han har haft svårt att somna på dagarna och när han väl somnat så har han bara sovit typ en halvtimme. Sedan när de har blivit kväll så har han några dagar nu blivit jätteledsen, nästan så de inte går att trösta. Sen går de över. Men flera gånger per kväll, o nu är det som om han gråter i sömnen. Dessutom har han börjat plocka ut nappen (medans han sover lätt) och då blir han juh ledsen för de. Nu ska jag inte säga att vi har de jobbigt, för vi har haft det väldigt lätt innan o lite bakslag hör till. Men det är juh svårt o veta vad man ska göra.

Imorn ska Max o Rikard åka till Normlösa. Jag ska vara hemma o plugga. Tanken är att dom ska åka vid typ halv 10 efter Max har ätit o sen ska dom inte komma hem fören kanske 15. De blir många timmar utan Max. Jag är juh inte van. Men det ska faktiskt bli skönt att bara vara själv. Och jag vet juh att Rikard kan ta hand om honom. :)

Nu ska vi se om Max kan acceptera att sova. Annars tror ja att ja ska lägga mig o läsa lite. Så får de bli. :)

Kommentarer
Postat av: Ella

Haha nej jag kanske aldrig kommer bli det, men skulle vara så himla skönt att vara nöjd med en vagn. Det är målet :)

Försökt tänka mer komfort, men är svårt ändå. Korgen under känns som att jag använder jämt! Förstår inte hur du klarar dig utan att ha nån just nu :) Men är väl en vanesak.

Ja jag försöker klura ut det. Tänker att jag vill ha en vagn som klarar allt, smidig i stan och att den även funkar på svårare underlag som snö eller grusväg. Men då är det ju typ bara den jag har nu som finns, men den är ju så bred! Kommer knappt fram nånstans på stan iallafall, då hjälper det ju inte att den är smidig :P

Haha ja eller hur, en bra liten guide. Vilken tyckte du verkade bäst då?

2010-11-14 @ 14:01:04
URL: http://eeeeellaaaaa.blogg.se/
Postat av: eva

vad duktig du är med träningen =) jag ska på efterkontroll nästa vecka så sen ska jag nog starta igång med lite träning. jag tror jag mjukstartar lite med simning =)

2010-11-14 @ 21:16:52
URL: http://fonmo.blogg.se/
Postat av: Ella

Alltså jag vill ju ha en smidig vagn som funkar bra i affärer eftersom det är var jag är ganska ofta. Och då tycker jag det är smidigt att kunna ha en filt, lägga under nån påse om man handlat nåt och eventuellt även min handväska. Om jag vill gå på grus och snö så har jag ju ändå min andra stora vagn tänker jag. För om jag går ut bara för att gå en sväng här hemma så tar jag ju ofta den stora vagnen.

Men självklart är det ju bra om den även funkar på snö och grus! Men förhoppningsvis borde alla dom jag funderar på nu klara det.

Ja priset är viktigt, tycker jag med. Men alla ligger mellan 2-3000. Billigaste (crescent) kostar 1995 och dyraste (brio spin) kostar 2995. Så egentligen kanske jag ska ta den jag verkligen gillar så jag förhoppningsvis blir nöjd haha.

Är jättebra att du argumenterar lite emot mig för jag har nog lite för höga krav :)

2010-11-15 @ 15:03:03
URL: http://eeeeellaaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0